FAQs

KOPEN


  • Wanneer u een horloge gekozen heeft, drukt u op de knop “Kopen” om verder te gaan met de aankoopprocedure.
  • Niet lang na het doorsturen van uw bestelling, ontvangt u een bevestigingsmail met uw bestelnummer. Indien van toepassing vindt u er ook informatie omtrent de betalingsdetails en de volgende stappen.
  • Onze bekroonde klantendienst zal ook telefonisch of via e-mail contact met u opnemen om uw details te bevstigen en om te controleren of u nog verdere ondersteuning behoeft (aanpassen van de armband, geschenkverpakking, enz.).
  • Het hangt af van het model, het merk en de specifieke prijs, maar individuele prijzen zijn onderhandlbaar.
  • Gelieve de knop ‘PRIJS VOORSTELLEN’ te gebruiken om een voorstel te doen. Onze bekroonde klantendienst zal uw voorstel binnen 24/48 uur evalueren en contact met u opnemen.
  • Opgepast: beduidend lage voorstellen worden automatisch geweigerd.
  • We bieden momenteel uitsluitend bankoverschrijving aan als betalingswijze. Bankoverschrijving stelt ons in staat om prijzen aan te bieden die tot de beste op de markt behoren.
  • Wij stellen meerdere bankrekeningen in meerdere valuta’s ter beschikking om wisselkoerskosten voor klanten en Chronoexpert te vermijden
    • EURO account – Bankinter S.A
    • USD – Transferwise-account
    • AUD – Transferwise-account
  • Betalingen aan Transferwise-accounts worden gemiddeld in minder dan 3 uur geregistreerd.
  • Bij betalingen aan onze normale Bankinter-account kan het tot 24u - 4 dagen duren voordat de betaling aankomt.
    • Uw horloge wordt gedurende deze periode voor u gereserveerd (tot maximaal 7 dagen) en onmiddellijk verzonden wanneer uw betaling wordt verwerkt.
  • Gelieve ons een bewijs van betaling te bezorgen om deze procedure te versnellen.
  • Ja, uiteraard kunt u ook telefonisch producten bestellen. Gelieve contact op te nemen met onze bekroonde klantendienst via +31 (0)202253704
  • We zijn beschikbaar Ma-Do 9u00 – 18u30, Vrij 9u00 – 14u30.
  • Andere betalingswijzen zijn op dit moment nog niet beschikbaar, maar worden binnenkort mogelijk gemaakt.
  • Wij maken gebruik van een wereldwijd netwerk van leveranciers. Wij kunnen de LC- of landscode niet in alle gevallen garanderen. Maar gelieve ernaar te vragen!
  • Specifieke horloges hebben een marktwaarde die hoger is dan de winkelwaarde. Dit hangt af van vraag en aanbod, maar wij trachten onze horloges aan de best mogelijk prijs te verkopen
  • Wij voegen alle extra bandjes toe en in het algemeen passen de horloges op de gemiddelde pols. Extra bandjes en beugels kunnen indien nodig worden bijgekocht

VERZENDING


  • Ja, Chronoexpert biedt 100% gratis levering in alle EU-landen. Prijzen zijn inclusief BTW
  • Alle producten worden verstuurd vanuit ons hoofdkwartier in de EU (Spanje - Bilbao).
  • Er kunnen echter extra import/douanekosten aangerekend worden voor leveringen in landen buiten de EU
  • Nee. Er moeten geen douane- of extra kosten betaald worden wanneer u binnen de Europese Unie koopt
  • Alle producten worden verzonden vanuit ons hoofdkwartier in de EU (Spanje - Bilbao)
  • We zullen uw traceernummer sturen wanneer dat beschikbaar is. Onze leveringsdienst is DHL, dus gelieve uw traceernummer daar te controleren. https://www.dhl.com/en/express/tracking/monitor_shipments.html
  • Chronoexpert levert ook buiten de EU. Afhankelijk van het land kunnen er echter wel extra douanekosten in rekening gebracht worden.
  • De klant is verantwoordelijk voor alle extra kosten en deze komen bovenop de aankoopprijs.
  • We raden aan om contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor meer informatie.

TERUGZENDEN & INWISSELEN


  • Chronoexpert is begaan met de volle tevredenheid van onze klanten en het plezier van uw aankopen. Wij bieden een probleemloos retourbeleid binnen 14 dagen aan.
  • Als u, voor welke reden dan ook, uw horloge wenst terug te zenden of in te wisselen, dan zullen wij uw verzoek zo snel mogelijk behandelen.
  • Als u beslist om de goederen terug te sturen, zal het betaalde bedrag teruggestort worden na onderzoek van onze horlogedeskundigen en dit via dezelfde betalingswijze als u gebruikte voor de aankoop.
    • Gelieve tien werkdagen te voorzien om de terugbetaling via uw oorspronkelijke betalingswijze te laten plaatsvinden.
  • BELANGRIJK
    • Goederen moeten teruggestuurd worden in exact dezelfde toestand als ze geleverd werden.
    • Goederen die binnen de retourtermijn gebruikt of gedragen werden of krassen vertonen, kunnen niet teruggestuurd worden.
    • We kunnen geen terugzendingen aanvaarden van producten die gepersonaliseerd, gegraveerd, beschadigd of gedragen werden.
  • Mogelijk moeten we een deductie- of aanvullingsvergoeding tot 15% van de aankoopprijs in rekening brengen. Deze terugbetaling is voor de waardedaling als gevolg van onnodige behandeling door u.
    • Bv. Ongedragen horloges met stickers – Het verwijderen van stickers of gebruiken van een ongedragen horloge zal vanwege de waardedaling tot 15% van de retourprijs aftrekken
  • De kosten voor het terugzenden van goederen valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. We raden dezelfde verzending aan als door het bedrijf wordt gebruikt, want wij zijn NIET aansprakelijk voor pakketjes die verloren gaan
  • Goederen die tijdens de retourtermijn gebruikt of gedragen werden of krassen vertonen, kunnen niet als terugzending aanvaard worden. We zullen naar eigen beoordeling een deducatie-of aanvullingsvergoeding in rekening brengen
  • Goederen die beschadigd zijn, geopend werden voor inzage of aangepast werden
  • Goederen die NIET in dezelfde staat zijn als ze werden geleverd:
    • Zonder originele stickers, etiketten
    • Zonder oorspronkelijke papieren, originele doos
  • Gelieve binnen 14 dagen contact op te nemen met de bekroonde klantendienst van Chronoexpert. U kunt dit doen voor aankopen in ongebruikte staat vanaf de datum van verzending om een terugzending te laten goedkeuren.
  • Eenmaal een terugzending goedgekeurd is, delen we de verzendinformatie met u zodat u verder kunt.
  • De kosten voor een terugzending en de verpakking zijn uw verantwoordelijkheid. Gelieve gebruik te maken van een betrouwbaar transportbedrijf. Voor een snelle en traceerbare leveringsdienst maken wij gebruik van DHL of Fedex en bewaren het frankeringsbewijs. Anders kunnen terugzendingen geweigerd worden.
  • Zorg ervoor dat u alle oorspronkelijke inhoud aan het retourpakket toevoegt, inclusief het horloge, dozen, documenten, accessoires, bandjes, beugels, sluitingen en authenticatiedocumenten.
  • Anders kunnen terugzendingen altijd geweigerd worden.
  • BELANGRIJK: Aankopen buiten de Europese Unie zijn definitief 

GARANTIE


  • Elk horloge dat u koopt bij Chronoexpert komt met een mechanische Garantie van Chronoexprt voor 12 maanden. Dit komt bovenop de garantie van de fabrikant (indien deze nog steeds van toepassing is).
  • Onze garantie dekt mechanische- en bewegingsdefecten
  • Valt buiten de garantie:
    • Schade door externe problemen of verkeerd gebruik: het horloge laten vallen, impact, schade door schokken, ongepaste behandeling, het horloge te ver opwinden.
    • Bandjes, beugels en dichtingen
    • Zakhorloges
    • Kwartsbewegingen
    • Waterschade tenzij anders vermeld op de factuur
  • Service-werkzaamheden door derden, het horloge openmaken, aanpassingen en herstellingen zullen deze Garantie doen vervallen
  • In het geval van een garantieclaim, kunt u te allen tijde op ons vertrouwen als overlegspartner. Onze succesvolle klantendienst zal u met de volgende stappen helpen: gelieve onze klantendienst op te bellen of een e-mail te sturen naar info@chronoexpert.com

CONTACT & OVERIGE


  • Als u vragen heeft omtrent ons bedrijf, producten, de registratieprocedure, het leveringsbeleid of andere vragen, dan zal ons professionele team, dat dol is op horloges, u met plezier helpen.
  • Wij zijn telefonisch beschikbaar, via Whatsapp en e-mail. We helpen graag!
    • Telefoon Klantendienst Chronoexpert - +31 (0)202253704
    • E-mail - info@chronoexpert.com
  • Openingstijden: Ma-Do 9u00 – 18u30, Vrij 9u00 – 14u30.
  • Chronoexpert is gevestigd in Bilbao (Noord-Spanje), momenteel is er geen winkel of toonzaal
  • Gelieve eerst te proberen uw wachtwoord opnieuw in te stellen via de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Als dit niet werkt, gelieve dan contact met ons op te nemen via info@chronoexpert.com