FAQs

De antwoorden op de meest gestelde vragen kun je vinden in de sectie FAQ. Als je de vereiste informatie niet kunt vinden, gelieve dan contact op te nemen met onze Klantendienst om samen te zoeken naar je volgende horloge.

KOPEN


  • Wanneer u een horloge gekozen heeft, drukt u op de knop “Kopen” om verder te gaan met de aankoopprocedure.
  • Niet lang na het doorsturen van uw bestelling, ontvangt u een bevestigingsmail met uw bestelnummer. Indien van toepassing vindt u er ook informatie omtrent de betalingsdetails en de volgende stappen.
  • Onze bekroonde klantendienst zal ook telefonisch of via e-mail contact met u opnemen om uw details te bevstigen en om te controleren of u nog verdere ondersteuning behoeft (aanpassen van de armband, geschenkverpakking, enz.).
  • Het hangt af van het model, het merk en de specifieke prijs, maar individuele prijzen zijn onderhandlbaar.
  • Gelieve de knop ‘PRIJS VOORSTELLEN’ te gebruiken om een voorstel te doen. Onze bekroonde klantendienst zal uw voorstel binnen 24/48 uur evalueren en contact met u opnemen.
  • Opgepast: beduidend lage voorstellen worden automatisch geweigerd.
  • U kunt nu handig en makkelijk betalen via bankoverschrijving en creditcard (Mastercard, Visa, American Express, Maestro, Cartes Bancaires).

    Bankoverschrijving (voorafbetaling): Met deze betaalmethode ontvangt u na het plaatsen van uw bestelling een bevestigingsmail met de bankgegevens van Chronoexpert. Gelieve er rekening mee te houden dat uw bestelling pas verwerkt wordt nadat we uw betaling hebben ontvangen. Wanneer u de overschrijving doet, gelieve ervoor te zorgen dat uw bestelnummer vermeld staat in de omschrijving. Afhankelijk van uw bank kan het tussen een tot vier werkdagen duren voordat uw betaling ons bereikt.
  • Wij stellen meerdere bankrekeningen in meerdere valuta’s ter beschikking om wisselkoerskosten voor klanten en Chronoexpert te vermijden
    • EURO account – Bankinter S.A
    • GBP – Transferwise-account
    • USD – Transferwise-account
    • AUD – Transferwise-account
  • Betalingen aan Transferwise-accounts worden gemiddeld in minder dan 3 uur geregistreerd.
  • Bij betalingen aan onze normale Bankinter-account kan het tot 24u - 4 dagen duren voordat de betaling aankomt.
    • Uw horloge wordt gedurende deze periode voor u gereserveerd (tot maximaal 7 dagen) en onmiddellijk verzonden wanneer uw betaling wordt verwerkt.
  • Gelieve ons een bewijs van betaling te bezorgen om deze procedure te versnellen.
  • Ja, uiteraard kunt u ook telefonisch producten bestellen. Gelieve contact op te nemen met onze bekroonde klantendienst via +31 (0)202253704
  • We zijn beschikbaar Ma-Do 9u00 – 18u30, Vrij 9u00 – 14u30.
  • Bieden jullie financiering aan?

    Momenteel bieden we betalingen aan via Klarna in Finland, Duitsland, Zweden, Denemarken en andere geselecteerde landen. De gebruiksvoorwaarden hangen af van het land in kwestie
  • Wij maken gebruik van een wereldwijd netwerk van leveranciers. Wij kunnen de LC- of landscode niet in alle gevallen garanderen. Maar gelieve ernaar te vragen!
  • Specifieke horloges hebben een marktwaarde die hoger is dan de winkelwaarde. Dit hangt af van vraag en aanbod, maar wij trachten onze horloges aan de best mogelijk prijs te verkopen
  • We voegen alle extra bandjes toe en in het algemeen passen de horloges op een normale pols. Extra bandjes en riemen kunnen indien nodig aangekocht worden. Gelieve contact op te nemen met ons team, zij zullen u verder helpen.
    Vintage horloges: Tijdens hun (lange) 'leven' werden horloges niet alleen maar gedragen. Gewoonlijk brengen vorige eigenaars hun horloges ook binnen voor regelmatig onderhoud (bv. polijsten, revisie, enz.) en bijna ongewijzigde wijzers of armbanden zijn een zeldzame uitzondering.
    Chronoexpert komt niet tussenbeide en houdt het horloge altijd zoals het is. Het enige wat we doen is de authenticiteit controleren van het horloge en de onderdelen.

VERZENDING


  • Ja, Chronoexpert biedt 100% gratis levering in alle EU-landen. Prijzen zijn inclusief BTW
  • Alle producten worden verstuurd vanuit ons hoofdkwartier in de EU (Spanje - Bilbao).
  • Er kunnen echter extra import/douanekosten aangerekend worden voor leveringen in landen buiten de EU
  • Nee. Er moeten geen douane- of extra kosten betaald worden wanneer u binnen de Europese Unie koopt
  • Alle producten worden verzonden vanuit ons hoofdkwartier in de EU (Spanje - Bilbao)
  • We zullen uw traceernummer sturen wanneer dat beschikbaar is. Onze leveringsdienst is DHL, dus gelieve uw traceernummer daar te controleren. https://www.dhl.com/en/express/tracking/monitor_shipments.html
  • Chronoexpert levert ook buiten de EU. Afhankelijk van het land kunnen er echter wel extra douanekosten in rekening gebracht worden.
  • De klant is verantwoordelijk voor alle extra kosten en deze komen bovenop de aankoopprijs.
  • We raden aan om contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor meer informatie.

TERUGZENDEN & INWISSELEN


  • Chronoexpert is begaan met de volle tevredenheid van onze klanten en het plezier van uw aankopen. Wij bieden een probleemloos retourbeleid binnen 14 dagen aan.
  • Als u, voor welke reden dan ook, uw horloge wenst terug te zenden of in te wisselen, dan zullen wij uw verzoek zo snel mogelijk behandelen.
  • Als u beslist om de goederen terug te sturen, zal het betaalde bedrag teruggestort worden na onderzoek van onze horlogedeskundigen en dit via dezelfde betalingswijze als u gebruikte voor de aankoop.
    • Gelieve tien werkdagen te voorzien om de terugbetaling via uw oorspronkelijke betalingswijze te laten plaatsvinden.
  • BELANGRIJK
    • Goederen moeten teruggestuurd worden in exact dezelfde toestand als ze geleverd werden.
    • Goederen die binnen de retourtermijn gebruikt of gedragen werden of krassen vertonen, kunnen niet teruggestuurd worden.
    • Terugzendingen worden niet aanvaard als het VEILIGHEIDSLABEL beschadigd, gemanipuleerd of verwijderd is.
    • We kunnen geen terugzendingen aanvaarden van producten die gepersonaliseerd, gegraveerd, beschadigd of gedragen werden.
  • Mogelijk moeten we een deductie- of aanvullingsvergoeding tot 20% van de aankoopprijs in rekening brengen. Deze terugbetaling is voor de waardedaling als gevolg van onnodige behandeling door u.
    • Bv. Ongedragen horloges met stickers - Verwijderde stickers of het gebruik van een ongedragen horloge leidt tot een vermindering van 20% van de teruggaveprijs vanwege verlies in waarde. Als het veiligheidslabel verwijderd of gemanipuleerd is, kan het horloge niet teruggestuurd worden.
  • De kosten voor het terugzenden van goederen valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. We raden dezelfde verzending aan als door het bedrijf wordt gebruikt, want wij zijn NIET aansprakelijk voor pakketjes die verloren gaan
  • Goederen die tijdens de retourtermijn gebruikt of gedragen werden of krassen vertonen, kunnen niet als terugzending aanvaard worden. We zullen naar eigen beoordeling een deducatie-of aanvullingsvergoeding in rekening brengen
  • Goederen die beschadigd zijn, geopend werden voor inzage of aangepast werden
  • Goederen die NIET in dezelfde staat zijn als ze werden geleverd:
    • Zonder oorspronkelijke stickers, labels en veiligheidslabels
    • Zonder oorspronkelijke papieren, originele doos
  • Gelieve binnen 14 dagen contact op te nemen met de bekroonde klantendienst van Chronoexpert. U kunt dit doen voor aankopen in ongebruikte staat vanaf de datum van verzending om een terugzending te laten goedkeuren.
  • Eenmaal een terugzending goedgekeurd is, delen we de verzendinformatie met u zodat u verder kunt.
  • De kosten voor een terugzending en de verpakking zijn uw verantwoordelijkheid. Gelieve gebruik te maken van een betrouwbaar transportbedrijf. Voor een snelle en traceerbare leveringsdienst maken wij gebruik van DHL of Fedex en bewaren het frankeringsbewijs. Anders kunnen terugzendingen geweigerd worden.
  • Zorg ervoor dat u alle oorspronkelijke inhoud aan het retourpakket toevoegt, inclusief het horloge, dozen, documenten, accessoires, bandjes, beugels, sluitingen en authenticatiedocumenten.
  • Anders kunnen terugzendingen altijd geweigerd worden.
  • BELANGRIJK: Aankopen buiten de Europese Unie zijn definitief 

GARANTIE


  • Elk horloge dat u koopt bij Chronoexpert komt met een mechanische Garantie van Chronoexprt voor 12 maanden. Dit komt bovenop de garantie van de fabrikant (indien deze nog steeds van toepassing is).
  • Onze garantie dekt mechanische- en bewegingsdefecten
  • Valt buiten de garantie:
    • Schade door externe problemen of verkeerd gebruik: het horloge laten vallen, impact, schade door schokken, ongepaste behandeling, het horloge te ver opwinden.
    • Opwindmechanieken en drukknoppen
    • Glas, bandjes, beugels en sluitingen
    • Bandjes, beugels en dichtingen
    • Zakhorloges
    • Kwartsbewegingen
    • Waterschade tenzij anders vermeld op de factuur
  • Service-werkzaamheden door derden, het horloge openmaken, aanpassingen en herstellingen zullen deze Garantie doen vervallen
  • In het geval van een garantieclaim, kunt u te allen tijde op ons vertrouwen als overlegspartner. Onze succesvolle klantendienst zal u met de volgende stappen helpen: gelieve onze klantendienst op te bellen of een e-mail te sturen naar info@chronoexpert.com
  • Omdat een diagnose vanop afstand onmogelijk is, kunnen wij u deze informatie pas geven nadat het horloge onderzocht werd door onze horlogemakers. Het controleren van uw horloge duurt gewoonlijk twee tot zeven dagen. Gelieve er rekening mee te houden dat de herstelling 4-8 weken kan duren.
  • Controleer vooral of uw horloge vochtwerend of waterbestendig is. Vochtwerende modellen zijn slechts beschermd tegen een beetje opspattend water en dus niet geschikt voor gebruik onder water. Een vochtwerend horloge is niet bestand tegen zware regenval of douches. Wees voorzichtig wanneer u uw handen wast terwijl u een vochtwerend horloge draagt.

    Met een waterbestendig model is het cruciaal dat de kroon stevig dicht zit voor gebruik onder water. Bovendien mag u de drukknoppen nooit gebruiken onder water. Daarbovenop moet u uw horloge regelmatig laten controleren op waterbestendigheid, minstens een keer per jaar, in een gespecialiseerde winkel (dit onderhoud wordt niet gedekt door onze garantie)

    Vintage modellen mogen niet in contact komen met water, want deze modellen zijn zeer gevoelig.
    Schade als gevolg van water valt niet door onze garantie. Gelieve altijd voorzichtig te zijn met uw horloge.
  • Zorg ervoor dat u nooit gebruikmaakt van de datum snel wijzigen tussen 20u00 en 04u00. Anders is er het risico van schade aan de bewegingsonderdelen, wat niet gedekt wordt door onze garantie. Wanneer u de tijd instelt, moet u ervoor zorgen dat de tijd op dag of nacht staat.
  • "Tijdens hun (lange) 'leven' werden horloges niet alleen maar gedragen. Bijna ongewijzigde wijzers of armbanden zijn een zeldzame uitzondering en het is daarom dat verzamelaars en deskundigen de individualiteit van vintage horloges op prijs stellen, wat steeds duidelijker wordt door de hoge verkoop- en veilingprijzen.
    We komen niet tussenbeide en houden het horloge altijd zoals het is. Het enige wat we doen is de authenticiteit van het horloge en de onderdelen controleren, samen met het functioneren van de beweging. Er is geen garantie dat het horloge waterbestendig is.
    Vergeet niet dat vorige eigenaars hun horloges binnengebracht kunnen hebben voor regelmatig herstellingen en/of onderhoud (Bv. polijsten, revisie, enz.).
    Alle vintage horloges bij Chronoexpert werden gecontroleerd op authenticiteit."

CONTACT & OVERIGE


  • Als u vragen heeft omtrent ons bedrijf, producten, de registratieprocedure, het leveringsbeleid of andere vragen, dan zal ons professionele team, dat dol is op horloges, u met plezier helpen.
  • Wij zijn telefonisch beschikbaar, via Whatsapp en e-mail. We helpen graag!
    • Telefoon Klantendienst Chronoexpert - +31 (0)202253704
    • E-mail - support@chronoexpert.com
  • Openingstijden: Ma-Do 9u00 – 18u30, Vrij 9u00 – 14u30.
  • Chronoexpert is gevestigd in Bilbao (Noord-Spanje), momenteel is er geen winkel of toonzaal
  • Gelieve eerst te proberen uw wachtwoord opnieuw in te stellen via de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Als dit niet werkt, gelieve dan contact met ons op te nemen via info@chronoexpert.com