Veelgestelde vragen

Wat is Chronoexpert?

  • Chronoexpert is een wereldwijd platform dat personen en bedrijven die hun horloges willen verkopen in contact brengt met kopers. Het internationale karakter zorgt dat klanten toegang hebben tot het grootste aanbod merken en modellen op de markt.
  • Our mission as intermediaries is to guarantee that the transaction between the seller and buyer is completely satisfactory and 100% secure.

Zijn het authentieke horloges?

  • Of course. Chronoexpert guarantees that 100% of the watches are authentic. We do not accept fakes, copies or non-original items. All products pass through our facilities in order to be subjected to a complex verification process by our team of experts.
  • We zijn zo zeker van de echtheid van de producten dat we retourneren tot 14 dagen na aankoop toestaan.

Koper

Hoe werkt het aankoopproces?

  • Het is makkelijk. Navigeer door Chronoexpert totdat u het mooiste horloge heeft gevonden.
  • Als u uw ideale horloge niet vindt helpt ons gehele team u graag om u te helpen om het model dat u wilt te vinden.
  • You can contact us by filling out the following contact form or by telephone.
  • Zodra u het horloge vindt dat u wilt hebben stuurt u een aankoopverzoek. U kunt een tegenbod doen, maar onthou dat een te laag bod waarschijnlijk automatisch wordt afgewezen.
  • We evalueren uw bod binnen 24-48 uur en als het geaccepteerd wordt nemen we contact met u op via e-mail of telefoon om de aankoop te begeleiden.
  • Zodra we uw betaling ontvangen, houden we het bedrag 14 dagen vast tot we zeker zijn dat u helemaal tevreden bent met de transactie. We geven de betaling aan de verkoper nooit vrij totdat tenminste 14 dagen verstreken zijn na de dag van bezorging bij u thuis of enige andere door u opgegeven lokatie.
  • Elk horloge aangekocht op Chronoexpert is zorgvuldig gecontroleerd en eventuele imperfecties zijn gerepareerd, voor het door een compleet authenticatieproces gaat.
  • Zodra het horloge onze interne kwaliteitscontrole heeft doorstaan zullen we het naar u opsturen.
  • Het gehele koop&verkoop proces vindt plaats op Chronoexpert om u een geheel veilige transactie te bieden.

Heb ik recht op garantie?

  • Ja. De koper krijgt 12 maanden garantie van Chronoexpert. Onze klantenservice leidt u door de volgende stappen. Neem contact met ons op:

Ik zie dat Chronoexpert een 14-daagse retourgarantie biedt. Hoe werkt dit?

  • If you are not happy with the watch you have purchased you have up to 14 days after your receipt of the delivery to return it. To request a return, contact us by filling out the following contact form, giving your order number and reason for the return. We will contact you as soon as possible.

Kan ik onderhandelen over de prijzen?

  • U kunt onderhandelen over de prijzen, maar hou er rekening mee dat een te laag bod automatisch wordt afgewezen.

Welke betalingsvormen zijn beschikbaar?

  • We accepteren onder andere VISA, MasterCard, American Express en Discover. We bieden ook de optie om te betalen via bankoverschrijving.
  • If you have any questions, please contact us by filling out the following contact form or by telephone.

Welke bezorgmethodes zijn beschikbaar?

  • U hoeft zich geen zorgen te maken over de bezorging. Chronoexpert organiseert dit met hoogwaardige koeriers zoals DHL of UPS. We houden u op de hoogte van de status van de bezorging. Daarnaast is de bezorging altijd verzekerd.

Hoe volg ik mijn bezorging?

  • Zodra de trackingdetails beschikbaar zijn laten we het u weten.

Wat gebeurt er als het horloge kwijt raakt of de verpakking beschadigd? Is de bezorging verzekerd?

  • Natuurlijk zijn al onze leveringen verzekerd voor het gehele bedrag. De verkoopprijs op de website is inclusief verzekering.

Het horloge is in het buitenland. Waar moet ik rekening mee houden?

  • Chronoexpert offers 100% free delivery. However, we DO NOT cover additional taxes that may be applied. For example, customs taxes, import duties or tariffs.
  • Chronoexpert is niet verantwoordelijk voor belastingen die van toepassing zijn buiten de EU. Het bedrag kan variëren per land. Neem contact met ons op of raadpleeg uw douaneauthoriteit.

Verkoper

Hoe adverteer ik mijn horloge?

  • Vul dit formulier in en verzend de link om uw horloge te verkopen. Geef zoveel mogelijk informatie, zoals afbeeldingen van goede kwaliteit, dit verhoogt de kans op verkoop. Minimum vereiste gegevens zijn het merk, model, conditie en prijs.
  • We controleren alle informatie die u ons verstrekt binnen 24 uur en informeren u als uw advertentie is gepubliceerd. We verzoeken waarschijnlijk om meer afbeeldingen, zoals het eigendomsbewijs. Toon hier begrip voor! Het is onze taak om de garantie te bieden dat beide partijen, koper en verkoper, de transactie zo veilig en efficiënt mogelijk kunnen uitvoeren.
  • If you need to make any changes to the advertisement, please let us know by filling out the following contact form and we will modify it as quickly as possible.

Zijn er kosten voor het plaatsen van de advertentie?

  • Absoluut niet. Een horloge adverteren kost niets. Als tussenpersoon rekent Chronoexpert kosten voor administratie en autenticatie bij de verkoopprijs als u het horloge adverteert.
  • We zijn transparant, we melden u de prijs en de uiteindelijke verkoopprijs op onze Marketplace.

Ik heb het originele doosje en papieren. Zijn ze belangrijk?

  • Ze zijn erg belangrijk. Het originele doosje en de papieren verhogen de waarde van uw horloge. Meld dit in uw advertentie en includeer ze bij de verzending van uw horloge.

Wat gebeurt er mijn horloge verkocht wordt?

  • Zodra iemand geïnteresseerd is in uw horloge start het aankoopproces.
    1. We nemen contact met u op om u op de hoogte te stellen.
    2. We ontvangen de betaling voor het horloge van de koper en organiseren vervolgens de collectie van uw horloge in uw huis of een andere lokatie. Het betaalde geld door de koper voor het horloge wordt gestort in het Chronoexpert account totdat het authenticatieproces is afgerond. Als we het geld niet in ons account hebben halen we uw horloge niet op.
    3. Zodra 14 dagen voorbij zijn na de bezorging van het horloge bij de koper, betalen we u de prijs aangegeven op het verkoopcontract van uw horloge.
  • Als we uw horloge hebben opgehaald hoeft u zicht geen zorgen te maken, de ontvangst en bezorging van het horloge naar onze faciliteit is verzekerd. Zorg er wel voor dat het horloge goed is verpakt.
  • In ons kantoor gaan we verder met de authenticatie en service. Onthou dat we geen fakes accepteren, kopieën van niet-originele horloges. Als we fakes of kopieën van niet-originele horloges ontvangen geven we dit aan bij de autoriteiten.

Hoe en wanneer ontvang ik mijn geld?

  • Afhankelijk van uw voorkeur betalen we u met Paypal of bankoverschrijving. De betaalmethode ligt vast in het koopcontract dat al onze klanten en leveranciers tekenen.
  • We storten uw geld 14 dagen nadat we het horloge aan de koper geleverd hebben. De koper heeft het recht om het horloge te retourneren tot 14 dagen na aankoop als het horloge imperfecties heeft waar hij niet tevreden mee is. Onthou dat Chronoexpert de totale betaling betaling vasthoudt in zijn account, dus uw geld is helemaal veilig!

Anders

Conditie van de horloges

Nieuw 100% nieuw of van een oude collectie die niet is gebruikt
AAA Horloge in perfecte conditie zonder zichtbare krassen of gebruiksschade
AA Horloge in goede conditie met lichte gebruikssporen
A Horloge met zichtbare krassen en beschadigingen. Mogelijk niet-originele onderdelen/vervangingen.
B Horloge dat mogelijk defect is en met goed zichtbare gebruikssporen (Kast, wijzerplaat of bandje met krassen, strepen of deuken). Mogelijk niet-originele onderdelen/vervangingen.

Ik heb vragen over Fair Price. Hoe werkt het?

  • Fair Price is een kenmerkend element dat u alleen vindt op Chronoexpert. Het is van toepassing op de koper en de verkoper.
    • Koper
      • Horloges met de Fair Price tag hebben een verkoopprijs die hetzelfde is als het marktgemiddelde.
      • U betaalt de echte waarde van het horloge op dat moment.
    • Verkoper
      • We informeren u als u uw horloge verkoopt voor de marktprijs.
      • Dus is het een goede indicatie of het een goede prijs is zodat u het snel kunt verkopen.
    • De Fair Price wordt berekend met parameters als het aantal verkopen, leeftijd en staat.

Waar kan ik mijn vragen en opmerkingen naartoe sturen?

  • We love listening to our customers and learning their opinion. Please send us your questions by filling out the following contact form or by telephoning us.

Wilt u linken naar onze site?

  • We encourage you to add a Chronoexpert link to your website. Please find the linking options here www.chronoexpert.nl/nf/linkchronoexpert. Choose the one that suits you better.If you need help or have any questions, please contact our customer service department.